Flatcoated

Alla inlägg under april 2009

Av Erica - 30 april 2009 17:36

Ja det var roligt! Riktigt roligt - bäst var nog Schyffert sämst tyvärr Petra Mede. Vill inte att den enda tjejen som var med på turnen skulle vara sämst (ja jag är lite feministisk på så vis) men hon var inte särskilt kul och kändes väldigt osäker. Men det är vad jag tycker andra tycker säkert annat?


Maten på Pipes of Scottland var också bra, för 50 kr för fläskfile+klyftpotatis kan det nog inte bli mycket bättre. (Vi hade ät 2 betala för 1-kupong).


Sällskapet var förstås trevligt och summa summarum en heltrevlig kväll!


Isak hade haft det väldigt bra hos farmor och sov gott när han kom hem vid 23.00

Av Erica - 30 april 2009 14:18


Ikväll är det dags! Förra året skrattade jag så jag hade kramp i magen så jag har ganska höga förväntningar måste jag erkänna. Fyra plus i aftonbladet och utsålt bådar i alla fall gott.


Innan så ska vi käka middag på Pipes of Scotland med Seb o Lina. Mysigt!


Lilleman ska vara med farmor som med bestämdhet hävdade att han behövde komma vid två-tre så att han inte bara skulle sova hela kvällen.


Av Erica - 29 april 2009 22:11

Vårkvällar med sol och blå himmel är bara så underbara. Allt ligger framför en, både lövsprickningen, sommarbad,grillkvällar och härliga träningspass.


Jag och Linda och flatisarna plus liten terrier var ute och gick i Bussjöskogen. Vi gick mest i skogen och på hyggena då det var nästintill snöfritt där.


Flatarna förstod inte varför vi inte gick rakt igenom ett träsk (och tog en omväg) och for glatt ut i sörjan/vattnet för årets första dopp.


Man hinner avhandla många ämnen om livet på en timme - det är bara så mycket roligare att gå två än att traska omkring själv.


Sen efter promenaden fick syskonen bus årets första jaktträning. Vi körde linjetag, och de var jätteduktiga! Lite lösa i rumpan i början men efter varsin tillsägelse föll poletten ner och båda sa jaha - var det bara det här du ville?


Error är duktig - tyst och stilla och full i iver att jobba. Även fotgåendet i skogen är så mycket bättre nu, lite nos i backen men annars mycket fint vid sidan. Det känns att vi är mera ett ekipage nu och mera samjobbade!

Den här sommaren kan bli riktigt kul.


Hyfsade avlämningar lite "min" "min" ännu men inga ärevarv utan full fart in. Efter 8 linjetag avslutade vi med några små stadgeövningar. Error skötte sig snyggt och var ganska nöjd med sig själv.


Av Erica - 27 april 2009 22:27


 


 Det går fort att krypa nu - särskilt när man är en Ninja! Kung fu Isak är på krigsstigen!


Av Erica - 27 april 2009 21:52

Kurskväll på bruksförarkursen! Trots en solig härlig helg så nog sjutton var det kallt som f-n igen när det var dags för kurs. Så långkallingar på, långärmat, träningsjacka+vinterjacka och mössa. Ingen smidig förare här inte.


Vår grupp fick börja att träna själva och vi körde framförgående och budföring. Framförgående kör ju jag med belöningspunkter men jag har tränat på tok för lite för att veta om det ger resultat, kan säga som så att ikväll förstod han då inte men jag tror att om vi får köra på samma punkter några gånger ska nog poletten trilla ner!


Budföring - mkt lukter och annat som lockade men insättningarna vid mottagaren går bra nu men han har alldeles för mkt annat att ha koll på själva sträckan, här finns mkt att träna.


Sen fick alla en stund med Mia - Error fick sitt livs första kommendering under linförigheten. Gick bra, jag måste höja blicken och inte låsa armen i helt om men Error höll positionen bra och fixade alla svängar. NÖJD!


Gjorde en inkallning och Error är inte helt med på detta att sitta stilla när tl pratar så här ska vi öva mera med kommendering.


Avslutade med plastliggning fick bra råd av Kerstin, jag tittar (stirrar) på Error vilket gör att han rör sig och då får han bekräftelse av mig vilket gör att det rör sig mera och så har vi en ond cirkel. Ska försöka att titta förbi honom och ha någon annan som tittar i fortsättningen.


Nöjd med kvällen!

Av Erica - 26 april 2009 17:02


17 grader i skuggan och strålande sol! Kan man motstå att fara ut då? Som vanligt ligger Bäcksjön lite efter så här var det rejält med snö kvar och ruskigt dålig väg in.



 Pappa Andreas hugger ved så att vi kan grilla korv, vi valde den enklaste grillplatsen den direkt bredvid vägen denna gång.



 Under tiden satt vi andra och tittade på, Isak i mammas knä och Harry som njöt av att det faktiskt fanns snö kvar!



 Så här skönt är det att rulla i snön - särskilt som Error och Flisa fick stanna hemma och man var ensam hund på täppan!



 Isak gillade att sitta i knä helskarpt - massor att titta på och frisk luft.



Men när vi försökte lägga honom på backen en stund blev det snart sura miner. Det var äckligt med barr och marken var konstig, TA UPP MIG NU!


Snart dags för korvgrillning!



Världens finaste brunnos!

 


Efter någon timme utomhus var Isak less och ville hem - så här sömning blir man av att grilla korv.

Av Erica - 24 april 2009 16:45

Studiedag för mina elever innebär dubbelt så mycket jobb för min del, dagen började med inventering och städning av förråd på skolan (hur mycket damm kan det finnas i ett förråd?). Fortsatte med föreläsning om hur man kan använda datorstöd i skrivning och läsning för att avslutas med grupparbete om vad vi vill ha för basutrustning i svenska i alla klassrum på Sjöfrun/Tomtebogård. Lätt mörbultad for jag hem vid halv fem på eftermiddagen för att snabb-pausa innan vi fortsatte kvällen med att fara till Slaven som fyllde år dagen innan!


När sonen vaknat och jag hämtat upp uppfödaretanten styrdes kosan mot Norrfors. Ungefär när jag kom in i Brännland inser jag att jag nu kommer passera Annica och därmed kan slå två flugor i en smäll och spara in en resa under helgen då jag lovat komma och hämta lite kläder och ett juniortäcke+kudde. Så efter ett snabbstopp så anländer vi till sist till Lena!


Märkligt hur minnet kan spela en spratt jag var ju där på nyår på snabbvisit och mindes helt tydligt att hon bodde i ett gult hus - kan meddela att såtillvida ingen målat om det i vinter så är och var huset RÖTT!


Hos Lena fick vi massa supersmarrigt fika - och så pratade vi en massa förstås. Isak han motionerade slaven, hennes barngrindar (eller kanske hundgrindar?) sitter inte fast ordentligt så han får inte resa sig mot dem vilket gjorde att han kröp snabbt mot dem och så for Lena efter och hämtade och la ner honom så kröp han dit igen och hon bar tillbaka. HEL KUL lek tyckte Isak som vände sig om och tittade förvånat när Lena på typ den sjunde gången inte var snabb nog att plocka tillbaka honom!



Fast frågan är om alla håller med om detta supersmarriga fikat? Somliga verkar fått hålla tillgodo med gamla ben...


Sötast av alla var dock Kyuss! När Isak vid 21.00 började bli trött och grinig och la ifrån sig massa små ljud så började han pussa och slicka honom och sköta om honom efter konstens alla regler. Lillvalpen var ju ledsen och ingen tog ju hand om honom!


 


Jag och Isak testar uppfödarens nya fina kamera!


Av Erica - 23 april 2009 16:55

Efter att ha haft en rätt jobbig start på veckan där Isak vaknat och varit jätteledsen minst en gång per natt så gav vi han en alvedon mot tandsprickningen (han hade fått feber också) och vips sov han hela natten utan att vakna!


 


Snark, snark!




Va får man inte ens sova ifred på det här stället längre?



Hm... undrar om jag ska sova vidare eller inte?



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards