Flatcoated

Alla inlägg under maj 2009

Av Erica - 31 maj 2009 21:59


 


 Att min mor (Isaks mormor) har gröna fingrar kan väl vi alla hålla med om. Att det sedan inte finns något som helst arv till mig i det kan nog alla även där hålla med.


Eventuellt verkar det som om dessa gröna fingrar har hoppat över en generation och nu är det upp till liten Isak att föra flaggan vidare?


Pärlhyacinter var något som helt klart var intressant för en liten blivande trädgårdsmästare och han hjälpte glatt mormor med att rensa ut dem från rabatten.

(Det var ingen som berättat för honom att pärlhyacinter inte är ogräs)



Av Erica - 31 maj 2009 21:57

 


 Isak handlade inte bara morsdagspresenter i veckan. Han har även varit och köpt sig själv en pool! Poolen är dessutom tillräckligt stor så både mamma och pappa kan plaska tillsammans med liten badpojke.


Vi undrar alla hur lång tid det tar innan Error och Harry upptäcker poolen och anser att även de kan bada där?



Av Erica - 31 maj 2009 13:30

Idag är det morsdag och den första morsdag som jag är mamma!


Isak han har varit ute och shoppat alldeles själv enligt hans pappa och på MediaMarkt hittade han en sån här:


 En digital fotoram!


En sån har jag önskat mig förrut men aldrig riktigt tyckt att vi har haft råd med men nu var de tydligen nere i anständiga summor pengar då tom Isaks veckopeng räckte till en!


Så nu under Isaks lunchlur så har jag roat mig med att lägga in bilder från han var nyfödd till i dag och snacka om att lillgrabben har vuxit! Det är ingen baby längre ju snart är han ett småbarn och har sin första födelsedag :D.


Nu är bara frågan om vi ska ha ramen i silver eller lägga på ramen som också följde med och göra den svart? Det lutar åt att det blir en svart ram då de andra ramarna vi har på pianot är svarta.


När Isak vaknar från sin sovstund ska vi ta och gå till skolan och gunga tror jag! Sen blir det morsdags middag i Tomtebo hos mamma och kvällen avslutas med att jag ska hålla kurs i agility.





Av Erica - 30 maj 2009 23:18

Låååååång dag!


Dagen började redan vid halv sju då min klocka ringde, snabb avfärd mot UBHK och ön där jag sedan tillbringade dryga 10 timmar som tävlingsledare i stekande sol. Tävlingen var mycket välarrangerad så jobbet som tävlingsledare var inte speciellt svårt men jisses vad solen tog på, såg ut som en tomat i ansiktet och man kan ganska lätt se var min t-shirt slutade så nu har man värsta bonnbrännan...


Fick världens finaste kort som tack samt en fin neccesär med Bodyshop-produkter (och jag älskar som sagt var Bodyshop).


Vid halv sex var jag hemma igen och då var det dags för gemensam födelsdagsfirande av Madde och Seb. Vi var ca 10 personer som grillade och 3 barn, solen sken och det var riktigt trevligt om än jag var något sliten.


Isak som sovit massor under dagen knoppade in redan vid 21.00 men även han var ute och hjälpte pappa att grilla!


Kvällen avrundades i tv-soffan jag tror att vi alla var för mätta och trötta för något annat (det var då ingen som drog i gång något kubb inte det får bli nästa gång).


 


Notera den "vackra" solbrännan...


 


Ska man grilla åt 10 personer behövs det mer än en grill, på bilden har vi Andreas x 2 och Åsa med Lea i famnen.


 


Även Isak ville vara med och grilla - han tog på sig att kolla marken så att vi inte skulle missa något ätbart där!






Av Erica - 28 maj 2009 21:04

Jag och Annika (m Sirius) träffades på ön vid halv sju, det var en helt underbar försommarkväll, vinden som blåst på hade mojnat ordentligt och solen värmde alldeles lagom. Det kändes som man kunde vara ute hur länge som helst.


Vi började med att träna lydnad, jag grejade lite med Errors position, jag är inte nöjd och jag tror den blev bättre. Sen körde vi lite inkallning och där segar han ihop på kvarsittandet så då fick vi träna det.


Sedan började vi med uthoppet i tvåans hoppmoment - det gick bra men än återstår en del innan det är tävlingsklart men där har vi hela sommaren på oss så.


Avslutade med tre platsliggningar, började med en med Sirius på ca 2 minuter och 20 meters avstånd vilket gick bra lite skruvande men ok. Samtidigt som vi la så la en annan tjej sin BC typ 20 meter i sidan så när vi var färdiga frågade jag om hon ville göra en platsliggning med andra hundar vilket hon ville så då blev det en till och då hon tog tid så blev det ca 2,5 minut. Detta var bra träning då BC:n var jättesöt enligt både Sirius och Error MEN Error låg nästan bättre nu än förra då han riktigt tänkte plats för att orka ligga kvar bredvid söt BC-fröken.


Sen när vi var klara så ville en tjej med ChineseCrested så gärna också göra en plats så då blev det en tredje men då gick jag bara ett par meter och tiden var inte så lång.


Vi avslutade med ett agilitypass - Error fick först köra gungan helt själv vilket gick bra han är väldigt miljöstark på så vis att det skramlar och rör sig under fötterna är vardagsmat tydligen och godisen var hemskt god :D


Sen hjälpte Annika mig med hoppet och där lyckades Error som har halvtaskig hoppteknik på hinder (hoppar mera upp än framåt) med konststycket att landa i stort sett på en hinderpinnshållare vilket gjorde rejält ont så han blev lite försiktig (han skrek till vilket jag aldrig tror jag hört honom göra) men han fick till hopptekniken efter ett par pass.


Körde både böjd lång tunnel och platt tunnel vilket inte var några som helst problem!


Avslutade med kontaktfältsträning på hindret med bara nedgångar.


Det var en jättetrevlig kväll och jag är nöjd även om vi har gjort bättre pass träningsmässigt men vädret var verkligen heltoppen och då blir man som glad oavsett hur det går!

Av Erica - 28 maj 2009 20:58

Isak han har blivit en riktig klättermus han. Det började med att Lea var och hälsade på och hon klättrade upp och ner för hans tripp-trapp barnstol, det fortsatte med att Isak dagen efter även han tog sig upp och ner för den.


Nu när han lärt sig krypa kan man komma upp på ställen som man aldrig tidigare kunde tänka sig att vara på!



 


 Att krypa in under barnvagnen är väl ingen konst och det är väl en bra plats för en bebis att vara på?


 


Hm.. undrar var man kommer om man tar sig uppåt här?



 


Det är lite svårt att ta sig uppåt men det går om man försöker!


 


OJ! Vad långt jag klättrat att jag är duktig?



Nu har jag snart tagit mig ända upp bara den där vita konstiga kanten att ta sig över nu!



 Om jag tar i riktigt mycket så kan jag nog häva mig över! Å hej!



Tada! Jag klarade det! Men varför har du följt efter mig i trappan pappa? Litar du inte på att jag tar mig uppåt?


Av Erica - 28 maj 2009 20:56

Nu är det inte långt kvar innan rummet är klart. I veckan har Andreas fått färdigt golvet så nu är det "bara" tapeter och lister som saknas! I vanlig ordning är Andreas inte nöjd och ser någon liten detalj som jag inte överhuvudtaget ens märker. jag tycker det blev bra jag!


 




Av Erica - 26 maj 2009 20:45

Bustrollet Isak vet precis hur man får upp en slö mamma eller pappa ur soffan:


Man slår på tv:n helt enkelt.



 och... vi önskar att det vore så att han använde fjärrkontrollen och slog på tv:n men Isak han slår på tv:n i ordets rätta bemärkelse... Han slår allt vad han kan så hela skärmen vitnar.


INTE uppskattat av mamma och pappa som snabbt lyfter bort och försöker avleda. Säger man nej så ler han så busigt han bara kan och skyndar sig att slå!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards