Flatcoated

Alla inlägg under oktober 2010

Av Erica - 30 oktober 2010 17:37

 


Var inpå Lekbiten som har konkursutförsäljning just nu (70% rabatt) och tittade runt. Det var förstås grymt urplockat men sonen han fyndade han. Han hittade en fin dockvagn med tillhörande babyskydd för 179:-! När han hittat vagnen släppte han den inte utan styrde den runt hela butiken och höll t o m en hand på den när han skulle kolla på andra saker. Mamma-hjärtat smälte och plånboken kom fram när vi kom till kassan och pojken såg ledsen ut när vi skulle ställa bort den. Dock har han efter dagens lek tillfälligt blivit av med sin vagn. Den får bli julklapp! Mormor har köpt en docka med tillbehör så vagnen blir perfekt till.


Gissa hur söt liten Isak är när han styr runt nallen och grejar så han sitter bra och emellanåt stannar för att pussa nalle på huvudet?


   


Varit in på RC Hobby där de hade uppvisningstävling med radiostyrda bilar. Jag får nog snart inse fakta - Isak är en teknik/motor"nörd" av högsta rang... 20 minuter satt han blickstilla och tittade och skrattade och ojade högt om de voltade eller hejade om de körde bra. Då var jag och Andreas less och fick locka med oss pojken från banan som var mycket stor. Var på agilitytävling i sommras det var roligt i ungefär 1 minut (att titta på hundarna).



Så har vi köpt nya vinterskor till Isak - en uppgift som är allt annat än kul då prova skor är = med döden enligt Isak som tjuter som en stucken gris så fort man försöker prova en sko i en affär på honom. Dessa hittade vi på Skohuset på Ersboda (mellan Rusta och Jysk) en suverän skoaffär med stort utbud och olika märken på skor och bra service av personalen som gärna hjälper till.


Hemma kan man dock GÄRNA prova och testa sina nya skor som denna gång blev en större variant av de han redan har dvs Kavat fast nu i storlek 24.     

Av Erica - 27 oktober 2010 18:20

Vi har ju tagit det rätt lugnt med pott-träningen då Isak varit fullständigt ointresserad och mest tyckt att pottan varit en snygg hatt... MEN efter en helg hos mormor finns helt klart ett intresse för pottan. I söndagsmorse började han skala av sig alla kläder och gick själv och hämtade pottan som han satte framför TV:n och sen drog han ner blöjan och satte sig en stund på pottan. Tyvärr missade han och kissade innan han hann ner men vad gör väl det? Så duktig liten kille och vi fortsätter att ta det i hans takt - känns inte som om vi har någon brådska direkt utan han ska tycka det är kul.


Sen har vi haft lilla julafton här hemma!!! För några veckor sen var jag och jobbarkompis värdinnor för Me&I på jobbet, och nu har paketet kommit!!! Tyvärr var svamp-bodyn till bebis slut men annars hade allt kommit som det skulle inklusive två hemliga plagg som värdinnegåva. Så spännande jag blir som barn på julafton och kunde knappt vänta tills jag kom hem innan jag öppnade paketet.


Isak var mycket imponerad av innehållet! Tröjan jag köpt åt honom blev en storhit - han tog på T-rexen på framsidan och klappade på tröjan varav han sen drog av sig den han hade på sig och gick och kastade den i tvätten och skulle prompt ha nya tröjan på sig. Sötnos!



Hur fin som helst i mjuka och gosiga T-rex tröjan!


De två hemliga plaggen var: en blå moln-tröja i frottetyg. (inte min favorit men fina färger) och en jättefin t-shirt med husvagnar på.


Bebis fick också kläder det är som svårt att låta bli...


minipants with pug at back


(bild lånad från Me&I:s hemsida) ...när det är en MOPS på baksidan av byxorna? Någon som är väldigt nära familjen har ju som tjatat på att Isak behöver en egen mops. Sådärja nu är det fixat med råge för förrutom brallorna köpte jag även..


puggy blanket

(bild lånad från Me&I:s hemsida) ...massa småmopsar så nu är tyvärr mopskvoten på Svartnäsvägen fylld! Filten är ljuvlig med bomullstyg på ena sidan och mjuk flecce på andra sidan. Den ligger tryggt undanstoppad för Isak blev även han storförtjust och tänkte glatt ta med sig den till soffan och ha som sin filt vilket inte riktigt var tanken.


overall with dotty mushroom


Det sista jag köpte var denna dress men som sagt var bodyn slut men byxorna kom och är lika fina som på bilden. Får matcha med enfärgade bodisar istället!


Har även 3 paket från Tradera på gång så kläder finns det i huset om vi säger som så! (fast mina 3 paket från Tradera kostar ungefär lika mycket som 1,5 klädesplagg från Me&I de är inte jättebilliga precis)...

  


Av Erica - 24 oktober 2010 21:03

En helg i arbetets tecken har gått av stapeln här hemma. Förra helgen skulle vi ju göra "vinter" utomhus men det mesta som behövde göras var sådant som var väldigt tungt (typ flytta 3 ton stora stenar), eller Andreas saker (hans båt som ska vinterförvaras och iordningställas). Så medan Andreas har grejat ute (och inne också för den delen) så har jag röjt hejdlöst på ställen man gärna hoppar över som ovanpå skåp där vi båda har en tendens att slänga upp allt som Isak INTE får ha och sedan lämna det där...


Isaks rum har fått en rejäl röjning. Slängde bland annat en del av hans pekböcker som han misshandlat å det grövsta.


Sedan har jag och mamma hunnit med en sväng på barnloppis på Nolia. På Nolia mötte vi upp Lina . Isak fick vara hemma - kul ställe för en 2-åring? Nix massa saker man INTE får röra grymt mkt folk och allmänt stökigt.


Tänkte kolla in babykläder men gav snabbt upp, rörigt i lådor och hemskt urtvättat och fult (ja jag är kräsen). Hittade barnböcker, ett pussel, en snöskovel, en reflexväst, ett Lilla Spöket laban-påslakan och det jag är mest nöjd med två tavlor till Isaks rum!



De kommer bli superfina under den blå vägghyllan, den väggen har känts lite kal.


(fynden är förstås gjorda med assistans av mamma). Ja just ja! Isaks första spargris är även den införskaffad!


Fortsatte med en sväng på stan med mamma förbi Lekbiten som hade öppet sista dagen av konkursutförsäljningen men där fanns ingenting av värde kvar. Fika på station och uthämtning av ny medicin till Isak.


Lill-Isak har haft riktigt jobbigt med sin astma, en liten förkylning som satt sig rakt på luftrören och en rejäl slemhosta som han till och med kräkts av. Dock tror jag att hans pulmicourt varit slut när vi "gasat" honom... För med ny spray så är det enorm skillnad bara från igår lördag till idag söndag.


Kvällen? Lugn och sansad med ost- och korvbricka och CSI x 3 avsnitt på tv:n med bästaste maken. Tidig kväll (gissa vem som skulle upp med tuppen?).


Söndag: upp med tuppen och då menar jag tuppen. Isak vaknade av sin hosta vid 05.00 och sen var det hopplöst att somna om även om Isak sov en stund till efter att ha fått lite välling.


Så när Andreas klev upp vid 09.00 så gick jag faktiskt och la mig igen! Skönt att sova klart.


Sedan var planen till pappa snabb hjälp med datorn, till biblioteket och låna böcker med Isak och sen gå på stan och fika med lilleman. DOCK snabbhjälpen var ingen snabbhjälp var klar först vid halv tre och när vi for ner på stan så somnade Isak i bilen dvs jag for hem lät han sova en stund i bilen och for sen och lämnade böckerna på Tegs biblioteket.


Fika vid 16.00 kändes som en dum plan så jag och Lena H for ut till Ansmark i det underbara vädret och gick i över en timme med fyra flatteflickor, två flattepojkar och en snäll liten flatteslyngel. Hundarna njöt verkligen och sprang massor.


Under tiden hade gulligast och maken gjort middag så det var bara att sätta sig vid dukat bord och äta ungstekt falukorv och potatismos! Mums!


Sen en lugn kväll hemma - Andreas fortsatte att röja ute och Lina kom förbi en snabbis och lånade Isaks lära gå vagn (eller som den används här numera köra på hundarna vagn...) till August och vi fick ett paket 3års välling och ett paket 2-års gröt från semper som Seb fått via jobbet. TACK!


Isak var ganska sliten och trött och tog det väldigt lugnt och redan efter sju såg det ut såhär i favoritfåtöljen:



Liten Isak som klipper med ögonen och ligger blixtstilla vilket inte sker ofta. Kanske läge att gå och lägga sig?

 

Sötast fick gå och lägga sig efter ett snabbt ombyte till pyjamas och en skvätt välling var det knappt han orkade vinka godnatt!


  


Lyckades till och med med konststycket att komma ihåg en auktion på Tradera jag var intresserad av!!! Tycker att Fem myror-serien som Lindex hade för något år sen är sååå fin MEN då Isak hösten 2008 var typ st 56-68 köpte jag defentivt inget i den storlek han har nu. Isak fick bland annat ett superfint set av Anita i blått och rött som jag har kvar till bebis!


Men då är det tur Tradera finns - kom på för någon dag sen att det borde ju gå att hitta där? Så jag frisökte på fem myror och hittade några auktioner. Naturligtvis glömde jag de flesta men denna kom jag ihåg så för 51 kronor ska dessa få flytta hem till oss istället för Örebro.



Tycker ju förresten att jag är så grymt mycket smidigare denna graviditet än den förra! Hittade rätt på en gammal bild från juni? sommaren 2008 dvs ca 2 månader innan Isak föddes och jisses magen var enorm! Nu är jag inte riktigt vid samma tidpunkt ännu men inte så långt efter kanske 2-4 veckor? Inte konstigt att jag är lättare och smidigare? Minns att det värsta var allt vatten jag samlade som en jädra kamel... MEN det var nog mycket värmens fel för jag märkte efter 3 dagar i London i sommarvärme att jag direkt började samla vatten igen. (det har försvunnit nu tack och lov). Fördel vintergraviditet! Kanske jag kommer mig för att fota magen någon gång?


Bilden är tagen av Liz så Lena H du med minne när var hon här sommaren 2008? Minns du?


     

Av Erica - 17 oktober 2010 18:38

Om förra helgen var toppen  kan vi ju säga att denna var raka motsatsen. Vi hade tänkt oss en arbetshelg ute innan vintern får totalt grepp om oss. Av det blev det typ en tumme... Andreas har ryggskott och har legat pall hela helgen. Isak är två år och i värsta nähä-åldern. Igår fick vi typ inget gjort nå jag var ut med hundarna men annars nada zip och ingenting.


Idag? Jag fick gjort det jag kunde ute men det är inte så mkt av det som behöver göras.


Nä less är bara förnamnet.



Kreolsk festgryta med ris!


Gjorde i alla fall en riktigt god middag. En fläskfilegryta med kryddiga korvar. Smarrigt värre och det blev en hel del över så vi har åtminstonne en middag i veckan fixad.


  

Av Erica - 10 oktober 2010 12:00

Halv sju klev vi upp för att ha gott om tid på oss att ta oss till Heatrow och flyget hem som gick vid 10.35 Avskyr att ha kort om tid vid flyg (som inte direkt väntar). Frukosten på hotellet var ingen hit ändå så vi tänkte oss frukost på Heatrow istället.


Packade ihop det sista och checkade ut och gick mot tunnelbanan och försökte lista ut hur man använde biljettmaskinerna för att få ut en lågprisbiljett (söndagmorgon är tydligen inte rush-hour?) gick helkasst till slut gav vi upp och köpte en fullprisbiljett. Skillnad ca 2 pund per biljett men ändå.


Lååång händelselös tunnelbaneresa till Heatrow - vi bodde i motsatt ände till Heatrow förstås. Skönt ändå att det går tunnelbana ända ut. Klart billigare en enkelbiljett på ex Heatrowexpress kostade nästan 15 pund... mer än 11 pund mer. Flygbuss i Londons trafik helst inte.


Incheckning av bagage som skulle omförflyttas automatiskt på Arlanda till Umeå och en check av avgångstid. 15 minuters delay är okej tyckte vi men vi fick rappa oss på Arlanda då vi "bara" hade en timme där till nästa plan som gick vid 15.00 svensk tid.


Frukost från Starbucks - skållade mig på teet och sen en liten väntan innan vi gick till gaten och fick veta att det var ytterligare en 10 minuters försening. Inte helt okej nu börjar ju anslutningen bli i farozonen. Men vad göra där? Inte mycket bara gilla läget. Efter ytterligare en bra stunds väntan får vi veta att planet är inställt pga ett felaktigt oljefilter och de har INTE en aning om när det kan bli lagat för att det finns inga nya och ett nytt måste flygas in och sen ska planet säkerhetskontrolleras etc dvs det kan bli om 12 timmar... Inte kul. Inte kul alls. Omdirigeras till SAS servicedisk som vi först inte hittar och sen får stå i kö i över en timme för att på en minut få 2 måltidscheckar? vad var det som tog sån tid? Kunde de inte bara gått och delat ut dem i kön så hade vi sluppit stå där?


Nåja åt en trevlig lunch T.G.F med en annan kille från Umeå och så fick vi till sist en ny avgångstid 14.30 lokal tid. (15.30 svensk) vårt plan till Umeå lyfter 14.55 dvs vi var totalkörda men tur nog flög vi med samma bolag hela vägen så det skulle ordna sig på något vis. SMS:ar hem om att vi hör av oss i Sverige om ankomsttid så mamma inte ska behöva fara i onödan till Alvik och hämta oss.


Halv tre sitter vi i planet som till sist lyfter - här har vi riktigt tur vi hamnar bredvid nödutgången dvs gott om plats för benen!!! "Snälla" Sas bjuder på en kopp te för strulet... ingen mat inget annat. Dåligt ändå. Köper god muffins till.


På planet får vi veta att vi är ombokade till ett plan som går vid 21.00 Rätt okej klockan är ca halv sju när vi kommer till Sverige så inte alltför lång väntan.


I Sverige går vi direkt till SAS-info för att få ut nya boardingkort och nu kommer nästa "roliga" detalj... Vi är inte alls inbokade vid 21.00 utan får plats först på sista planet hem 22.55 Ridå. trötta och hungriga får vi i alla fall nya måltidscheckar som vi äter kinamat för på Skycity. Jag köper två pocketböcker+1h datatid och Andreas ja gissa han far ut och cachar.

Så fördrivs ett par extra timmar till på Arlanda.


Mina sms som jag skickat har naturligtvis inte gått fram så min stackars mamma har ingen aning om var vi är förrän vi är i Sverige. Tur Isak inget förstod av utflykten till Alvik gissa om han blivit ledsen annars?


Men nu då vi kommer ju hem mitt i natten så mamma kan ju inte gärna hämta då Isak sover. Snälla snälla Lena ställer upp och kommer till Alvik och vid 00.30 är vi så då äntligen i Stöcksjö igen.


Snäll kollega tog hand om min klass första passet så jag tog sovmorgon till 09.00 på måndagmorgon och vaknade av väckarklockan vilket annars aldrig händer.


Tusen tack till Lena Lu, Lena H och mamma för hund- och barnvakt. Bortsett från hemresan var resan till London helt fantastisk och ett minne för livet.

Av Erica - 9 oktober 2010 11:30

En "planerad" aktivitet kvar dvs förköpta biljetter "Madame Tussauds" på önskan av Andreas (jag var dit förra gången jag var i London 1997) men inte bara jag kan ju bestämma vad vi ska göra.


Kom dit strax efter öppnandet - kön var låååååång och då menar jag lång och då snackar vi ändå bara kön för förköpta biljetter. kön för icke-förköp som dessutom tar längre tid då folk ska betala var 3-4 personer bred och säkert 400 meter lång. Var glad att vi inte skulle stå i den i alla fall.


Viss väntan och så var vi inne i vaxkabinettet. Mycket folk - och inte så märkvärdigt (dyrt som stryk är det att gå in dock) helt annorlunda mot när jag var där sist men på 14 år förändra man en del.


Man gick som genom olika temarum och de första temarummen var rätt "normala" med vaxdockor som du kunde fota dig med. Vilket vi förstås gjorde! Är man turist så är man.


     

Andreas pratar lite med Herr Hitchcock får dock inga vettiga svar?


Vem vill inte vara kompis med ett träskmonster?


    

Denna docka var än av de jag tyckte var absolut verkligast den var lite kuslig faktiskt. M från de senare Bond-filmerna!


Efter ett par temarum som kändisar, sportpersoner (många okända om man inte känner till brittisk sport), politik mm. Kom vi till ett rum jag inte fick gå in i   . Skräckdelen med levande skådespelare... Andreas gick in och i början fick man fota olika skräckdockor sen kom man till en del med live-skådespelare som var ute för att skrämmas och tydlgien var väldigt bra på det tom Andreas blev rädd vid några tillfällen.


     


Jag då? Jag fick gå förbi och vänta vid utgången till skräckdelen i ca 20 minuter. Fick en snäll personal att bistå med en stol i alla fall.


Turen avslutade med en biltur (man satt typ i en taxi som gick på räls) genom Londons historia fram till nutid. Lite småkul faktiskt men inte så lång förstås.


Av de fyra förköpta biljetter vi köpte var Madame Tussauds klart dyrast och klart sämst så här kan man snacka om störst turistfälla.


Min ordning på de fyra:


1. London Eye

2. London Dungeon

3. London Akvarium

4. Madame Tussauds.


Andreas ordning:


1. London Dungeon

2. London Eye


sen samma.


Efter detta tog vi en gps-tur genom London med målet Oxfordstreet/Hyde Park. Vi hittade två cacher i två olika parker. Caching som upptäcktsform kan klart rekomenderas det var trevligt att strossa runt på gator och i parker man annars aldrig skulle tänkt på att besöka.


 

En karta att komplettera GPS:n med som vi inte hade någon karta i var nödvändigt.


  

En av parkerna vi besökte. Det fanns en fin lekplats i slutet på parken.



Ridande poliser!  

 

r vi kom ner till Marble Place och Oxford Street var det dags för lunch, vi gjorde det enkelt för oss något fish and chips ställe hittade vi inte. Vi ville äta billigt (snabbt) så vi gick in på Pizza Hut. God pizza, pannacotta till efterätt och vi var laddade att fortsätta.


  

Ge mig mat NU!!!! En hungrig Erica är inte att leka med.


Sedan gick i affärer längs Oxford street men det var ingen höjdare. Affärerna ligger på varsin sida av en mycket trafikerad gata det var apmycket folk och trångt och bara jäkligt jobbigt. Så när jag hittat barnböcker och vi kikat på babykläder (som bara fanns i ljusblått/ljusrosa) gav vi upp och gick till Hyde Park för lite mera caching och ta oss mot Harrods.


Hyde Park är stort, jättestort och vi höll oss mest i utkanten men det var trevligt att gå i "natur" efter det hemska besöket på Oxford Street.    


Efter Hyde Park var det lätt att gå till Harrods ett par kvarter bort. Att Harrods är en lyxaffär var inte så svårt att lista ut utan att ens gå in. Typ all världens lyxbilar stod parkerade utanför... Andreas fick ett lätt ha-begär mer än en gång. Jag som inget fattar av bilar var mindre imponerad.


Harrods är stort - flera våningar och stora våningar. Vi gick inte ens på alla plan men vi tittade på djuravdelningen (Hittade en superfin hundbädd och gjorde en riktig tankegroda och sa till Andreas men denna var ju inte så dyr bara 450 pund det är ju som en biabädd hemma. Andreas tittar på mig och säger x11 ja... dvs nästan 5000 svenska kronor). Babyavdelningen (gräslig bara ljusblått/rosa och plagg från 1000 kr uppåt) men leksaksavdelning suck om man vore miljonär. Vi hittade en jättefin Londonbuss till Isak i alla fall som vi köpte för ca 350 skr.


Nu var klockan nästan 17.00 och det började bli dags att ta sig tillbaka mot city eller någonstans att käka i alla fall (tidig middag) och vi drog tillbaka till Leicester Square där vi EFTER burger king-burgaren som var apdålig sett massa bra matställen. Vi valde en mexikansk resturang som dessutom hade alkoholfri öl som en bonus. Gott till stark mat! Trevlig middag - mycket mat!


Tillbaka till hotellet - där jag med lite inköpt godis la mig raklång på sängen Andreas han for iväg för en cachingrunda ensam dvs han tog tunnelbanan till London Bridge och gick tillbaka... Inte var jag helförtjust direkt och mobilen hans snodde jag ju för att kunna surfa så ringa gick inte heller. När han inte var tillbaka vid 22.00 började jag bli rejält orolig (ja jag är en hönsmamma) tur nog kom han strax efteråt då han förstått att mycket längre var inte okej att vara ute. Då hade han varit ute i ca 2-3 timmar och letat cacher.


Efter bad och lite tv somnade vi sött då vi skulle upp tidigt för att oss tillbaka till Sverige dagen efter.

Av Erica - 8 oktober 2010 11:00


The Internationel Hotel Brittania
På fredagmorgon valde vi att sova ut till ca halv nio (även om jag nu förstås vaknade långt innan klockan och var pigg men jag låg och surfade i sängen på Andreas mobil).
Engelsk frukost ingick så vi gick ner till en fin resturang MEN frukostbuffén imponerade inte om man jämför med svensk hotellfrukost... Det fanns förstås stekt skinka, vita bönor, champinjoner och tomater och äggröra (typisk engelsk frukost) men sen var det magert... Burkskinka till pålägg och ganska trist ost som inte såg god ut samt vitt bröd eller rostat bröd. Vi åt lite i alla fall för att klara oss en stund. Inte nyttigt alls rostat bröd och marmelad samt te var vad jag tyckte var ok i smak och utseende. Resturangen låg precis vid vattenytan så utsikten var däremot enorm och fin.
Sen for vi till London Dungeon för att lösa in våra e-tickets för top 4-attraktioner i London. Vi hade valt att förköpa då det blev nästan 30 % billigare och på biljetter som ÄNDÅ kostade 56 pund blir det ett par hundralappar om vi säger som så. London Dungeon låg bara några stationer bort längs vår tunnelbanelinje så det var en snabb resa och efter lite kartkoll så hittade vi utan problem.
Det var fotoförbud inne i själva London Dungeon, så jag har inga egna kort. MEN det är i alla fall ett skräckmuseum över Londons blodiga historia och innehöll levande skådespelare som guidade runt oss i grupp genom London-branden, jack the rippper, Sweeny Tood och mkt mera. Vi fick också en båttur och ett fritt fall (fast det fick inte jag åka med tjockmagen el snarare graviditeten) i beckmörker vilket tydligen var lite halvläskigt. Turen tog ca 1,5h och var rätt kul och klart sevärd, dock var det grymt jobbigt att stå stilla för mig så jag tog alla tillfällen att sätta mig ner.
Efter det var det lunchdags så vi tog oss ner till South Banks via Waterloo-station (bara två stationer bort) och tanken var fish and chips men det hittade vi inte så vi åt istället mat i parken från McDonalds (fanns i stort sett INGET att äta så nära två stora attraktioner som London akvariumet och london Eye?) märkligt.
 
Parken vi åt lunch i - och nu var det sommar!!! Morgondimman hade lättat och det var ca 20 grader i skuggan och strålande sol. Underbart att sitta ute och njuta av finvädret. LondonEye skymtar ni i bakgrunden.
Kan man få snyggare glasögon?
Det var lååånga köer men i och med att vi förköpt fick vi gå i en annan kö för att hämta ut biljetten (billigare och snabbare bara vinst). Innan vi fick gå upp i London Eye ingick en 4d-film om London Eye som vi naturligtvis ville se. Vad är då 4d? Jo 3d-film uppiffat med riktiga effekter som lukt, kyla och när det bubblad eut bubblor från filmen blandade de dem med riktiga bubblor och snöflingor som föll på filmen föll även på riktigt! Rätt häftigt faktiskt. Filmen var kort kanske 4 minuter men cool.
Kön till London Eye såg väldigt lång ut men gick fort och smidigt och det var flygande påhoppning då de inte stannar utan man kliver på i farten. Hela vägen runt tar ca 30 minuter och om det är riktigt klart ser man 4 mil bort. Vi hade lite smog i luften men utsikten var ändå magnefik.
  
På väg upp! Hjulet är 4:e största byggnaden i London så man bör inte vara alltför höjdrädd om vi säger som så.
     
  
Inte ens halvvägs upp och alla ser ut som myror!
En keps eller solglasögon hade inte varit helt fel solen är skarp. Jag och min älskade!   
   
Man åker i glasgondoler så man har 360 gradig utsikt över hela London!
 
Big Ben syns på denna bild och även lite av smoggen.    
Efter åkturen körde Andreas lite caching (otur för honom att jag hittade den) och en viss väntan på att kunna lägga tillbaka den då det satt turister och råglodde på exakt det ställe där cachen skulle ligga...
Sist på dagen stod det att besöka London Akvarium! Även här var det fotoförbud om man använde blixt men jag kan då säga att utan blixt blir det inga bilder... Kul att gå omkring om kanske inte det märkvärdigaste jag sett - finns ett akvarium ute på Djurgården (inte Skansens) som är minst lika häftigt. Men det fanns många vackra fiskar att titta på och lite sugen på snorkling blev man allt.
Nu var klockan närmare 16.00 (och jag ville undvika rusningstrafiken på tunnelbanan) så vi började dra oss tillbaka till hotellet för lite vila jag var rätt slut i ryggen av att ha gått hela dagen.
  Andreas skrattade gott åt alla mina nya kompisar jag fick överallt. Ni kanske hört talas om hundtricket? Gravidmage-tricket fungerar också utmärkt kan jag meddela och OM inte folk reste sig så jag fick sitta var de övriga som stod tydligen väldigt upprörda och ilskna på de som satt... Denna skylt kan ju ha något med saken att göra? Kul dock att få prata med folk tycker jag som är social och gillar att prata engelska!
Denna resa var det då ingen som behövde resa sig dock - rusningstrafiken börjar först senare i London vid 17.00
Tillbaka på hotellet drog Andreas ut och letade cacher i närområdet och jag? Jag tog det lugnt 7 timmars prommenad och gravid i typ vecka 28 kräver ändå att man tar igen sig lite magen var inte helt nöjd på slutet med vissa sammandragningar. Men jag är glad att jag är så fräsch som jag är och lite vila har ingen dött av.
Efter 2 timmar kom Andreas tillbaka och under sin utflykt hade en rekat en indisk resturang (ett önskemål från mig den bästa indiska maten jag ätit var just i England) så lite uppfräschning och en kort promenad senare satt vi på en fin liten resturang och åt suveränt god indisk mat! Andreas valde en fairly hot maträtt som var så jädra het så jag inte kunde äta en bit av den och jag gillar stark mat men den var bara för mycket. Men han var nöjd och det var ju huvudsaken! Nan-brödet var grymt gott för att svalka en brännande mun.
tillbaka på rummet någon timme senare tog jag ett låååångt bad i vårt badkar sen var det typ tack och godnatt vid 22.00 (Tv hade vi fin tv! MEN tre kanaler varav två var nyhetskanaler med samma nyheter och en nöjeskanal så den var inte mycket sällskap.)  

Av Erica - 7 oktober 2010 23:45

Tre dagar i London utan barn och hundar med flyg hela vägen från Umeå. Kan det bli bättre?


Vi åkte iväg på torsdagförmiddag, fick skjuts av snälla uppfödartanten som även förbarmade sig över Error som skulle få bo med flickorna. Lundmark hade redan hämtat! (snacka om service) Harry och Isak skulle förstås bo hos mormor men var för tillfället på förskolan.


Resan ner till stockholm går ju som snabbt man hinner ju inte mer än upp i luften så ska man ner igen.


På Arlanda for jag och växlade pengar Andreas han for iväg för att ta någon multicache som började i Umeå. Långsökt tror jag den hette... Sen var tanken att vi skulle äta lunch INNAN vi for mot England då SAS bara säljer mackor på planet och de är inte billiga el särskilt goda för den delen.


Men beslutsångest samt att jag var stressad över att det skulle vara köer i säkerhetskontrollen gjorde att vi bestämde att vi äter i utrikeshallen... det skulle vi INTE gjort för där fanns bara fik med dyra smörgåsar ingen varm mat alls. Vi var rätt långt ut och tiden började bli knapp så Andreas åt en svindyr smörgås jag som käkat gröt till frukost avstod och tog en svindyr smörgås på planet istället (därav att jag vet att den INTE var särskilt god).


Flyget till england gick också bra avgång i tid och landning nästan i tid, vi fick cirkulera ett tag innan planet fick tillstånd att landa. Jisses vad stort Heatrow är men välskyltat så trots lång promenad gick det smidigt att hitta till tunnelbanan och där köpte vi 3-dagars kort och åkte in till London nu var väl klockan ca 16.00 lokal tid och vi var väldigt hungriga och trötta. Vår första tanke var att först åka ut till hotellet The Brittian Internationell hotell i Canary Wharf/Docklands. MEN för att spara lite tid så for vi först in och köpte biljetter till musikal och det gör man ju billigast på Leicester square i sista minuten-biljett kioskerna. Käkade också middag på första bästa stället vi hittade = burger king = inte gott än en gång. MEN mätta fortsatte vi mot hotellet i värsta rusningstrafiken i tunnelbanan. Pest och pina kan jag säga och grymt trångt. Vi valde i alla fall att se "We will rock you" och att satsa lite mera pengar på själva biljetten för ca 10 pund mer per biljett fick vi sitta på A-platser och det är det värt i min mening så ofta går man inte på musikal i London.   


Hemsk resa med tunnelbanebyte (dock väldigt lätt att hitta då det är otroligt välskyltat i tunnelbanan) fullsmockat tåg och ingen luft det var varmt i tunnelbanan.


Nu gällde det att hitta hotellet och efter lite guidning av en polis hittade vi till sist rätt GENOM en shoppingalleria och över en bro ca 5 minuter från tunnelbanan hittade vi hotellet som var jättefint! Vi fick uppgradering på rummet då vi stannade i 3 nätter till superiorrum och bubbelbadkar på rummet, samt te och kaffekokare och utsikt över kanalen.


  


Utsikt från rummet tyvärr dimmigt men den dög den utsikten! Bakom tåget ser man gångbron vi fick passera för att ta oss till tunnelbana.

 


Shopping-gallerian som vi trodde var typ en gata som vi senare gick vilse i den var över 4 våningar över och under jord och varje gata bestod av X antal smågator... Denna gick man snabbt igenom för att ta sig till gallerian.  



"Vår" tunnelbanestation mitt i affärsdistriktet - 80% som klev på och av hade snygga kostymer.


En snabb resa till Tottenham Court Road och domino-theatre för att se musikalen "We will rock you". Den var bara så fantastiskt bra - till och med Andreas som var grymt negativt inställd och mest gick för att jag så gärna ville rankar det som höjdpunkten i vår Londonresa.



Grymt bra scenanvändande, underbara sångröster, bra skådespeleri och story. Roligt på alla sätt och vis. Enda smolken var att det var väldigt högt ljud dvs bebis tyckte inte att det var särskilt kul alls och på slutet protesterade bebis mängder genom att sparka och slå vilt omkring sig...


  

I väntan på att musikalen ska börja!

 

Efter musikalen tog vi oss tillbaka till hotellet - mycket folk längs Picadillyline mera "normalt" kring Jubilee-line så det gick ganska fort. Området vi bodde i kändes väldigt tryggt trots att det var ganska sent rörde det sig mycket folk samt att det var mycket securitypersonal. (Senare när Andreas varit ut och cachat berättade han att det var koll på att komma in på området med bom och vakter men det visste vi inte då det ser man inte om man kommer med tunnelbanan).


På hotellet gick vi till resturangen och åt pizza mitt i natten och sen kröp vi ner i sängen och sov väldigt gott!

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards