Flatcoated

Alla inlägg under juni 2012

Av Erica - 24 juni 2012 20:47

Måndag:step+60 minuter powerwalk

Tisdag: löpning 70 minuter, 10 km

Onsdag: Trx (styrketräning i liten grupp)

Torsdag: vila

Fredag: vila

Lördag: powerwalk 40 minuter + löptest 3 km 17,41min

Söndag: powerwalk 60 minuter +bodypump+6,8 km löpning


Summa: 459 minuter


Har en plan på att försöka gå en powerwalk i stort sett varje morgon nu under sommarlovet dels för att få lite fler kilometrar i benen och dels för att se om detta med "morgonpromenad" före frukost ger effekt viktmässigt? Kunde ha joggat då också men om jag inte får äta frukost och sen ska träna blir det rätt meningslös träning då min kropp är tömd på energi under natten.


Nästa vecka blir lite kompirmerad, ska till Gällivare och jobba så jag tar med mig springskorna och hoppas på nog med ork för ett pass på lördag efter utställningen. Planerar såhär just nu:


Vecka 26:


måndag: step+cxworx

tisdag: indoorwalking 40 minuter

onsdag: springa en mil (runt Stöcksjön)

torsdag: stepmuskel

fredag: bodypump

lördag: löpning

söndag: vila


men med tanke på hur brajag brukar följa mina planeringar så kan det bli vad som helst :-)


 


Sjukt slut efter bodypump+löpning. Stretchade vid bilen efter löpningen där det låg två par gräsänder och sov... De var inte särskilt brydda över att jag kom och störde utan sov glatt vidare.

Av Erica - 22 juni 2012 22:23

               

Av Erica - 21 juni 2012 20:08

Idag var barnens första dag på deras långa häriga sommarlov (personligen får jag förhoppningsvis lov på måndag då jag ska in och göra det sista på schemat. Ja jag får betalat för det så det är inte synd om mig jag är inte volontär).


Vi har tagit det väldigt lugnt idag och fixat lite småärenden som posta iväg lite sålda barnkläder men annars är det inte myckt gjort här.


 

Hade ett ärende på skolan också och då passade pojkarna på att gunga ihop! Sötnosar!


 

Avslutade dagen med avsteg från "dieten" jordgubbar och grädde för att fira in sommarlovet! Behöver jag säga att båda pojkarna var mycket nöjda med kvällsfikat?

Av Erica - 19 juni 2012 20:20

   


Förra tisdagen sprang jag också runt en sjö, denna gång tog jag sjön runt där jag bor. Inte lika naturvänligt och km 3 till km 5 går längs rätt trafikerad väg (dvs man springer på vägen). Dock stor tidsvinst att börja kunna träna direkt utanför dörren.


Löpningen gick bra - kändes helt okej hela vägen och jag snittade på runt 6,30 per km, snitt tiden här uppe är ngt högre då jag började milen med att gå mig varm i fem minuter. Så i över 1 timme har jag sprungit i 6,30 min/km!!! Sjukt nöjd. Då är det bara att börja kapa tid som gäller då.


Nu ska jag hoppa i duschen och göra mig själv lite mera anständig.

Av Erica - 18 juni 2012 20:32

Jag har om halkat in på en medelmåttig väg känner jag med träningen - för jag vet inte vilken vecka i rad så har jag tränat helt okej men absolut inte mer än okej. Nu när sommarlovet komer och tiden ökar (förhoppningsvis) har jag tänkt att försöka lägga in en period med mera intensiv träning. Det får dock bli from nästa vecka dvs vecka 26 denna vecka jobbar jag förmodligen ända till torsdag innan jag får ett mycket välförtjänt sommarlov.


Vecka 24:


måndag: LG Skoog workshop, intervallträning på Campus Arena 75 minuter

tisdag: 8 km löpning runt Nydala sjön, 50 minuter

onsdag: vila

torsdag: 20 minuter kondition, bodypump

fredag: vila

lördag: löpning 5 km 30 minuter

söndag:


Plan för vecka 25:

måndag: 60 minuter power walk 6 km, Step kondition 60 minuter

tisdag: 8 km löpning runt Nydala 50 minuter

onsdag: bodypum+kondition 40 minuter

torsdag: gå runt bäcksjön

fredag: löpintervaller i Gammliaskogen.

lördag: vila

söndag: Lugn löpning + bodypump



En fantastisk 60 minuters powerwalk längs Umeälven i strålande sommarväder med fåglar som kvittrar och  ljumma sommarvindar. En riktig energikick, nu hoppas vi på fler sommardagar det är vi verkligen inte bortskämda med.



Av Erica - 18 juni 2012 19:45

   


Då var det anmält och klart. Snälla Linda tog på sig att anmäla vårt lag som består av mig och Linda och två kompisar till Linda. Ser dock att mitt namnbyte från 2 år sen inte riktigt är befäst ännu!!! Heter Söderström igen he he!


Då vi segat ut på anmälan hamnade vi i startgrupp 10 -vilket inte riktigt är var jag vill vara men hittar jag ett seedningsloop i augusti så springerjag annars kör vi så det ryker därifrån.


Det ska bli grymt roligt med en helg i Stockholm med maken och då får springa tjejmilen också vilket jag velat göra i många år nu.

Av Erica - 12 juni 2012 20:31

Mål med min löpning 2012

Löpning:


1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.


Idag har jag uppnått mitt tredje löpmål med säsong 2012 - dvs springa Nydalasjön runt utan att stanna och under timmen!!!!


Tjoho - fast att springa under timmen var inte särskilt svårt med tanke på att det var 8 km och inte 9 km som jag trodde. Har faktiskt mest legat runt timmen ändå på den sträckan vad jag minns för några år sen så jag är helt klart i bättre springform nu än då trots betydligt fler extra kilon.


Testade att springa med joggvila (det vi tränade igår på workshopen) och det gick bra liiite segt att komma igång igen men överkommligt. Det var bra springväder om än kanske lite varmt men andra halvan av rundan blev det molnigt så det blev mera uthärdligt. Vind = lagom! Jobbigt men helt klart överkommligt. Riktigt nöjd. Nu får vi börja plocka lite tid på rundan och testa av eftersom under sommaren för att se framsteg.


 

Av Erica - 12 juni 2012 20:21

Imorgon är det skolavslutning med barnen i skolan!!! Att aldrig riktigt lämnat skolvärlden gör att man får "sommarlovskänsla" fast man egentligen inte får sommarlov längre. Underbar känsla. Nästa år fortsätter jag med samma grupp elever så jag har inga sorgliga farväl heller utan bara vi syns om 10 veckor! (jag har inte 10 veckors sommarlov utan 7,5 vecka ungefär. Jobbar till och med onsdag nästa vecka de flesta lärare slutar på tisdag men jag ska jobba övertid och sitta med scheman tänkte jag.)


Varje år kvällen före plockar jag blommor att ha i klassrummet så även i år! Fördelen med att de flyttat fram sommarlovet en vecka in i juni är att det mesta har börjat blomma och jag fick ihop två riktigt fina buketter.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards