Flatcoated

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Erica - 7 januari 2009 15:40

Error och min relation ja! Jag har ju varit så vansinnigt irriterad på lilla E:s ofokus och oförmåga att göra sånt jag vet att han kan. Fick tipset nu av EvaKarin att klicka in hans uppmärksamhet och bara göra mkt enkla saker så vi inte skadar vår relation då jag blir frustrerad.


Stod ute i gruppen och väntade på att han spontant skulle ta kontakt, på typ 10 minuter tror jag jag klickade tre gånger. STÖN! Men sen var det som det lossnade och mer och mer började min "gamla" Error komma fram och på slutet hade vi nog klickat bort en tre-fyra nävar levergodis. Vi kunde tom göra lite stegsekvenser och några ligg ute.


Fotgåendet såg bra ut, om dock med varningen att han INTE får gå längre fram men vi fick även till starterna och lite tankar kring hur vi ska få till apporteringen. (Inte klicka innan loss då de lätt spottar vid klick och de ska ju släppa på loss).


Framförallt ska jag nog försöka backa lite och inte ha bråttom så vi inte blir ovänner jag och Error. Ska ägna ett par pass med andra åt att klicka uppmärksamhet och träna moment själv eller utan andra hundar på plan.



Av Erica - 7 januari 2009 08:26

Det är inte jobbigt att börja jobba FÖRUTOM att jag är ju ingen morgonmänniska (alls...) och de gånger jag och Isak klivit upp före nio de senaste månaderna är lätträknade.


Något segt när klockan ringde och ännu segare när jag inser att både I & A får sova vidare...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards