Flatcoated

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Erica - 22 juni 2009 10:04

ja jisses - nu har jag riktigt snygga sommarben :D eller sådana som man hade när man vara liten!



Det ser kanske inte ut för så mycket i världen men jag kan tala om att det gjorde jäkligt ont att skaffa alla tre såren.


De längst ner är brännsår av spårlinan... Korkad matte såg inte att spårlinan låg runt benen (hade 3/4-dels byxor) och snörde iväg slutapporten till en glad Error som drog iväg i full fart. Skrek nästan rakt ut och kastade mig mot backen då linan snördes åt och drog iväg i full fart runt anklarna. Det gjorde bara så ont.


Det blodiga såret skaffade jag mig på hygget när vi gick tillbaka från spåret - klev på en kvist som gick av och blev arg för det och därmed attackerade mitt skenben.


Behöver jag säga att det svider och att jag såg stjärnor i duschen på kvällen för att det gjorde så himla ont?


Spåret hade min träningskompis gått ut - tre pinnar och en slutapport ca 400-500 meter långt. Error spårade riktigt bra i början sen blev han konfunderad av att det gick två figurer i spåret en bra bit bort (han är van vid att alla går nära) och tappade bort sig MEN nu redde han upp det efter många om och men och kom till slutapporten. Sista gången på kursen innan sommaruppehållet började han käka mossa och hämta pinnar när han gick bort sig.


Nu blir det vinkelträning för hela slanten, han blir osäker och litar inte på sig själv när han kommer till en vinkel.


Dock fick han INGEN av de andra tre pinnarna och träningskompisen hittade dem inte heller där hon gick bakom för väl ta en sväng med brunnosen och se om vi återfinner några!


Båda mina träningskompisars hundar gick som klockor - så duktiga var de så vi kan nog konstatera att Error och jag vi går nog i OBS-klassen i denna spårgrupp!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards