Flatcoated

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Lördag i Stöcksjö!

Av Erica - 10 april 2010 20:50

vaknade som sagt i tidigare inlägg vid halv tio. For då över med sonen till hans mormor för att passa på att göra en del ärenden på stan som är svåra att göra när han är med - att bli buren är inte ok längre (kan gå själv ju!), åka vagn är bara roligt om den rör sig HELA tiden och att stå still i affärer är pisstråkigt enligt liten Isak som mycket hellre var hos sin mormor och byggde snökakor, gick promenad och annat skoj.


Ärenden på stan gick bra - vi hann även börja titta på en ny cykel till mig, cyklar ju just nu på Andreas Kronan cykel som är allt annat än lättcyklad och med tanke på att de är ca 1,8 mil ENKEL väg till mitt jobb vore en ngt mer lättcyklad cykel att föredra särskilt som jag måste ha Isak åtminstonne en mil av det med mig ena vägen om jag ska kunna cykla till jobbet!


favorit just nu: Cresent city cykel som kostar ca 5500 kr men jag är osäker på om 2000 kr till för en 7-växlad är värd det?


Sen var jag bara "tvungen" att visa min vill-ha klänning för Andreas och med mammas 25%-kupong på ett valfritt damplagg och A:s plånbok så bor den numera i Stöcksjö (klänningen alltså). Så så fin, den blir bra i sommar på midsommar och skolavslutning och om det nu blir ngn varm fin kväll på någon uteservering?


På väg hem från mamma efter en lång dag på stan hann vi inte långt, strax innan E4-rondellen söder om Umeå börjar både lampan för att motorn går varm samt batterilampan att blinka!!!! 30 meter senare står vi stilla, Andreas går ut för att kolla vad som hänt under huven? Japp fläktremen har gått av dvs vi behöver bogsering hem. Ringer till Lena som skickar sin bil - IngerJohanne och Roger till undsättning och strax är vi hemma! Tack snälla!


Hemma kraschlandar jag i soffan med Andreas lagar en smarrig middag med pepparbiff på rostbiff, klyftpotatis och chililimesås. (grilljärnet är toppen).


Någon i hushållet åt så det stod härliga till, en jätteportion trillade ner i lilla magen!


Söt Isak lastar in middagsmaten!  


Sonen är nu i sängen, Andreas röjer i garaget så han ska kunna laga passaten imorgon. (suck en hel dag till skitbilgöra istället för kontorsrenoveringen). Jag jag ser på jakten på julia och ska nu försöka vinna något bra på nätet. Hitintills har jag kammat hem noll!   Oväntat? nix inte så mkt med min "tur". Men otur i spel tur i kärlek eller hur var det nu?

 
 
Ingen bild

flatteligan

10 april 2010 21:08

bra mycket mer spännande lördag än min, iaf! :-D skit med bilen! haru förresten sett vår sida, umeahundfocus.se? vet inte om jag har sagt till dig att den ligger uppe nu (och har numera gjort ett tag...)

 
Erica

Erica

10 april 2010 21:12

Nix då ska jag surfa dit och kika! Spännande :-) Hur går det med lägenheten?

http://http:www.flatcoated.bloggagratis.se

 
Josefin

Josefin

12 april 2010 07:52

Svar: Vad roligt att du är med i min tävling :) Lycka till !

http://shoppheaven.blogg.se

 
Kashaya

Kashaya

12 april 2010 19:05

En vinnare av valfritt smycke från www.parlsmycken.com är nu dragen och publicerad på min blogg.

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Agnes

Agnes

13 april 2010 12:20

GRATTIS! Du har fått ett mail :) Behöver svar från dig innan söndag (18/4) annars dras en ny vinnare på måndag!

http://agneslauedberg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena L

13 april 2010 19:04

Cyklar du till jobbet???? Nu blir jag extremt imponerad!! Jag tror aldrig att jag skulle fixa det - inte för att det är jobbigt, men det tar sån tid!

 
Erica

Erica

13 april 2010 19:12

jorå i augusti och september cyklade jag typ 1-2 gånger i veckan MEN sen blev det för mörkt på morgonen och kallt (men jobbigt är det för mig i alla fall!)

Hoppas kunna cykla en gång i veckan nu har ju Isak minst ena vägen vilket gör det lite krångligare.

http://http:www.flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 29 januari 2016 13:54

Säg den som inte lär sig av sina misstag! Ställde klockan och tog mig ner på stranden till 09:00 och ett pass Bodybalance. Lika stel i Thailand som i Sverige men miljön är oslagbar. Tillbaka på hotellrummet skulle man kunna tro att alla vaknat...

Av Erica - 28 januari 2016 13:53

Planen var att kliva upp och vara med på BodyBalance på stranden vid 09:00. Ingen vaknade före 10:00... Trötta?japp! Snabbfrukost som vanligt ett stort utbud men ganska lite som vi äter till frukost. Nudlar nja... Juice fanns i mängder av all...

Av Erica - 26 januari 2016 11:43

Vi hade betalat extra för mer benutrymme. Våga vägra sardinburk! Lätt värt det. Lounge innan flyget avgick där vi kunde ta det lugnt och fika samt ladda plattorna. På planet ingick allt inklusive chips/godis och all dryck. Mkt bekvämt och maten var g...

Av Erica - 25 januari 2016 09:05


Som sagt för att slippa stress valde vi att fara ner en dag i förväg. Vi valde att bo på Radisson Blu Arlandia. Ett perfekt hotell för barnfamiljen. Ett litet men hyfsat utrustat gym som jag var i både söndagkväll och måndagmorgon. (Mkt stillasittand...

Av Erica - 24 januari 2016 15:40

Efter förra årets flygstrejk i samband med vår resa till London, tog vi det säkra för det osäkra och valde att åka ner en dag innan flyget till Thailand ska lätta från Arlanda. Det var nog tur för ingen enkel resa som inte SJ kan strula till!...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards