Flatcoated

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Erica - 6 februari 2011 22:30


    


Såg en kul idé i en blogg jag läste för någon vecka sen. De hade tagit en bild varje månad på samma sätt (nu hade barnet fyllt 1 år) kul att ha hur de växer. Jag har visst bilder på Isak från varje månad men inga som är liknande dvs lätt att se hur han växer. Så den idéen "snor" jag och så får vi väl se hur länge jag kommer ihåg att fota?


Detta är i alla fall Elias (Isak, jag vet inte hur förvirrad man får vara men detta är då INTE Isak...) fyra veckor gammal (plus några timmar). En glad kille som inte kan så mycket än - kanske kanske hade vi en antydan till ett leende idag? Eller så var det en prutt på tvären men det kändes mera som ett leende än prutt på tvären. Vi hoppas på leendet förstås de kan smälta vilket mammahjärta som helst!


Han sover i sin mjuklift på natten mellan mamma och pappa, tycker tutte/napp är totalt onödigt och diggar att sova på någon gärna på mage. Är oftast rätt nöjd om nu inte magen är tom för då håller han på att dö svältdöden enligt sig själv.


Har börjat få lite rutiner i alla fall på natten - sover ett längre pass kvällen och sen ett till efter rejäl tankning. Sen sover han oftast 2 timmar i stöten med ammning däremellan, han har blivit duktigare och duktigare på att somna om direkt efter maten och inte tjorva dvs sucka, prata och gnöla. Han somnar själv i sin mjuklift - vi hoppas på att han ska bli lika duktig som storebror på att somna själv.


Dagarna har han också börjat acceptera att ligga själv - det är mysigt att ligga i soffan med bebis på magen men inte 24/7 och helst bara på kvällen när man själv tittar på TV annars blir man som låst och då man som jag är själv varannan vecka med två barn är det inte riktigt hållbart.


På fredag ska vi till BVC och mäta/väga ska bli skoj att se hur lång han blivit samt vad han väger. Jag är ju siffernörd så allt som går att mäta i siffror gillar jag.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards