Flatcoated

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Erica - 20 april 2011 21:00

Livet är lite extra lättsamt såhär på våren - solen har skinnit i många dagar så snön är nästan borta. Ljuset har återvänt och det är som lätt att leva. Det går också bättre med Andreas em-veckor och en stor del i det är att Isak inte är lika "trotsig" utan verkar ha gått ur den fasen samt att Elias går och lägger sig ungefär samma tid som storebror eller snarare strax efter.


Vi har en rätt mysig rutin nu på kvällen - Isak dricker sin välling på skötbordet medan han och lillebror får pyjamas och nya blöjor (de ligger där samtidigt), borsta tänderna sen ligger bägge bröderna Bengtsson i Isaks säng och lyssnar på godnattsaga och Elias är alltid nöjd med att få vara nära sin storebror som klappar han på huvudet. Efter godnattsaga och pussar åt mig och lillebror sover sen isak snällt.


Då går jag och Elias ner och ammar på soffan till något inspelat på dekodern - oftast vänner/oc och sen får han pussar och stoppas i sin säng i vårt sovrum. Igår hade han en svacka och totalvägrade sova där men så fort han fick komma ner och sova på soffan så sov han och då fick det vara så. Ikväll verkar det gå bra igen för jag la han för 1,5 h sen och babytalkern har inte ens blinkat. Trött kille!


Vad gör vi då annars? Tja idag har jag varit och hälsat på en vän på Berghem och vi tog en långpromenad över Bräntis - Marieberg- Mariehem tillbaka till Berghem vilket tog över 2h. Error var en nöjd hund sen kan jag säga, Elias han sov sig igenom promenaden och var sen vaken och pigg hemma. Min vän har en son som är bara några veckor yngre än Elias så de kommer säkert få kul senare.


Tog en promenad igen sen för Harrys skull till förskolan för att hämta sonen. Nu kommer det lite skryt men jag tycker han är så duktig som går hela vägen hem vilket är ca 1,5 km utan att klaga eller vilja åka vagn. Visst det blir en del stopp för stenplockning och traktorkoll men det är inte ett knot alls peppar, peppar.


Ja just ja! Luncherna på Norrlandsoperan är också något att se framemot. Två kvar innan det blir sommaruppehåll och för min del slut då jag börjar jobba i augusti... Igår var vi fjorton mammor och bebisar som lunchade i över 2 timmar. Några av oss gick vidare och tog årets första mjukglass på torget! MYS!


Imorgon börjar påsken - skärtorsdag så om jag inte syns till kanske jag är på blåkulla?


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards