Flatcoated

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Erica - 16 januari 2012 12:00

IKSU har ju ett helt fantastiskt utbud av träning och massor av olika pass i alla tänkbara varianter. Vad väljer då jag efter?


1. tiden det är som A och O att man överhuvudtaget kan delta i passet och med två små barn, en man som jobbar 2-skift så är tiden det första som avgör vilket pass det blir.


2. Typ av pass jag älskar step/aerobics MEN mina vrister som bråkade så hemskt förra året är inte riktigt av samma åsikt och nu har jag inte haft minsta lilla känning i dem sen i november typ så jag fortsätter att köra varierat styrka/kondition för att få så bra grundfysik som möjligt.


3. Instruktör - nja de får vara riktigt usla för att jag ska välja bort dem på rena konditionspass (typ helt fel musik och vrålkonstigt upplägg och tack och lov finns det typ inga sådana på IKSU). På step har jag helt klart mina favoriter där avgör ju hur de lägger upp passet så mycket mera för min del ex koreografi mm. Maria Olofsson står för mig och för många andra väldigt högt upp på listan på pass jag vill gå på! Har hon ett pass som passar in i kategorin av pass jag ska gå på omplanerar jag en hel del. En favorit på cykel är Åsa Burwall hon kör stenhårda konditonspass där man verkligen känner att man är mer död än levande när man går ut SAMT påminner mycket om tekniken så att man sitter korrekt på cykeln. Gilla!

Body Pump är ju förkoreograferat så där spelar det väldigt liten roll för mig vem som står däruppe och hojtar de passen väljer jag efter så passande tid som möjligt inte efter instruktör.


Sen finns det visst ett gym och konditionsrum på IKSU också det kommer jag att få börja använda mera trots min förkärlek för gruppträning (någon som står med piskan) då Andreas jobbar eftermiddag för att få ihop träningen på hans eftermiddagsveckor.



En av mina favoritlåtar att träna till just nu!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards