Direktlänk till inlägg 21 februari 2009
Skriver inte så ofta om mitt jobb av förklarliga skäl (skulle inte vilja läsa om Isak i hans lärares blogg om han nu haft någon). Men den klass jag har nu är nog den gulligaste någonsin.
Vi har ju förskola i samma hus som skolan och där är det tradition att den som fyller år bjuder på en glasspinne. Alla vet ju att glasspaket inte är gjorda efter exakt antal de barn som ska ha glass så ibland blir det över glass, då den som byggde skolan av någon OUTGRUNDLIG anledning inte satte inte kyl och frys på förskolans avdelningar utan en som ska delas av tre klasser och två förskoleavdelningar har den en tendes att bli lätt överfull efter ett tag. När jag då således skulle frysa in brödet som blev över efter kvällsmötet fick jag inte in EN brödpåse pga av all glass som låg där i olika paket.
Efter lite gnäll från min sida så tog alla förskoleavdelningar och bjöd sina barn på glass efter lunch (ca 70 barn) men det låg ändå kvar ca 25 glasspinnar av olika sorter. Så då kan ni ju som börja gissa exakt hur mkt glass det legat i frysen särskilt med tanke på att jag slängde en del totalt nerisad glass dagen innan vilket var åtminstonne en tre-fyra paket pinnglass av olika sorter...
Tänkte då att jamen då kan ju "mina" barn få det för att de varit så duktiga i veckan och skötte sig så fint under studiebesöket hellre än att kasta bort!
Ett problem bara det var inte 25 glassar av samma sort utan det var allt från knattepinne till storstrut dvs INGEN som helst rättvisa i den glassutdelningen. Frågade då ungarna om de ville ha glass ändå ÄVEN om det skulle bli lite "orättvist" och de ville dem och inte ett gnöl från dem, trots att någon som sagt fick en storstrut och andra en liten pinnglass. Det roligaste och bästa var ändå deras inställning!
När jag frågade om det var gott så sa nästan alla att just hon/han lyckats få sin favorit! :D Det var någon som inte fått sin favorit men de var så glada ändå och alla var jätteglada. Som sagt om man tänker positivt är nog hälften vunnet - det här är ungar som ser glaset som halvfullt och inte halvtomt!
Ibland är det som extra kul att vara lärare.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 |
10 | 11 |
12 |
13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 |
25 | 26 |
27 | 28 | ||||
|
2012:
29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter
1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58
9/9 Umemilen 10 km:1,03,56
Löpning:
1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.
2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.
3. Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.
4. Springa milen under timmen.
Viktmål:
1. Elias inskrivningsvikt
2. Isaks inskrivningsvikt
3. Halvvägs
4. Vikten innan graviditeterna
5. Vikten jag hade när jag red som mest
.