Flatcoated

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Barn ska SOVA på natten...

Av Erica - 14 mars 2010 08:16

Huva tur man inte har sådana här nätter ofta med lilleman.   


För det mesta sover Isak hela natten och vaknar pigg och utvilad ca 12 timmar senare... Dock inte i natt, i natt valde den unge mannen att vara mer eller mindre vaken mellan halv två och fyra och vara väldigt väldigt ledsen (drömmar?), först vid fyra somnade han om ordentligt så även jag kunde sova, då man själv gick och la sig först vid tolv så är man ganska ganska trött nu. Man är inte speciellt konstruktiv vid sådana här nattvak att komma på bra idéer om vad det kan vara men när han kom på golvet var han strålande glad så sjuk var han då inte men jag VÄGRAR att kliva upp mitt i natten och roa Isak så han fick vara arg och ledsen i sängen tills han valde att tycka att det nog ändå var natt.


07.10  tyckte Isak att det var morgon på riktigt så då var det bara att pallra sig upp, trött mamma tänker hur ska jag få vila lite till? Jo man tar en madrass och lägger sig på golvet i Isaks rum så får han leka bäst han vill. Fungerade det? Japp i en halvtimme sen började han gnöla och dra i sina byxor och vara allmänt arg, bara upp och kolla YIHO ungen som inte gjort nr 2 på 2 dagar hade nu gjort det med besked hela byxan full och då menar jag inte blöjan.  Bara att sanera och kliva upp på "riktigt".


Tur han älskar att duscha så att ställa honom i duschen och spola han ren var inga problem. Sen är det mammas pojke så han var jättefrusen när han duschat klart och sprang snabbt till sin byrå och krävde en tröja för att bli varmare. Nu är det lite fåret Shaun som gäller för fisungen så ska vi sen äta frukost och gå ut i solskenet på hundpromenad.

 
 
Ingen bild

Annika

14 mars 2010 09:01

Ja, det är inte lätt med dessa barn =) Trodde igår att sonen var uppe på övervåningen och grejade med datorn, nej då när jag själv skulle gå lägga mig vid 23.30 var det alldeles tomt där...Hade aldrig hört att han gått ut...Tack och lov för mobiler, då får man alltid tag på honom. Nej han hade ju gått till en kompis, ville inte störa oss när vi såg på melodifestivalen...=) Så var glad så länge Isak är liten då vet man iaf var de är!

 
Erica

Erica

14 mars 2010 09:14

Jo det har du helt rätt i - hellre ledset barn hemma än barn på vift utan möjlighet att hjälpa. Men jag är trött ändå ju! Tur vädret är bra.

http://http:www.flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 29 januari 2016 13:54

Säg den som inte lär sig av sina misstag! Ställde klockan och tog mig ner på stranden till 09:00 och ett pass Bodybalance. Lika stel i Thailand som i Sverige men miljön är oslagbar. Tillbaka på hotellrummet skulle man kunna tro att alla vaknat...

Av Erica - 28 januari 2016 13:53

Planen var att kliva upp och vara med på BodyBalance på stranden vid 09:00. Ingen vaknade före 10:00... Trötta?japp! Snabbfrukost som vanligt ett stort utbud men ganska lite som vi äter till frukost. Nudlar nja... Juice fanns i mängder av all...

Av Erica - 26 januari 2016 11:43

Vi hade betalat extra för mer benutrymme. Våga vägra sardinburk! Lätt värt det. Lounge innan flyget avgick där vi kunde ta det lugnt och fika samt ladda plattorna. På planet ingick allt inklusive chips/godis och all dryck. Mkt bekvämt och maten var g...

Av Erica - 25 januari 2016 09:05


Som sagt för att slippa stress valde vi att fara ner en dag i förväg. Vi valde att bo på Radisson Blu Arlandia. Ett perfekt hotell för barnfamiljen. Ett litet men hyfsat utrustat gym som jag var i både söndagkväll och måndagmorgon. (Mkt stillasittand...

Av Erica - 24 januari 2016 15:40

Efter förra årets flygstrejk i samband med vår resa till London, tog vi det säkra för det osäkra och valde att åka ner en dag innan flyget till Thailand ska lätta från Arlanda. Det var nog tur för ingen enkel resa som inte SJ kan strula till!...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards