Flatcoated

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Lilla hundfamiljen!

Av Erica - 14 mars 2010 08:25

I fredags for Lena Lundmark på Flatklubbens årsmöte i Stockholm så då fick söta Flisa bo här. Det är väldigt kul att se hur hon som hör till flocken när hon kommer. Harry och Error som både kan bli väldigt intensiva och skälliga om det kommer någon ny hund in i huset blev bara väldigt glad när Flisa kom och nosade sen lite på henne och sen var det som om hon alltid bott här.


Error som för tillfället är i slyngel/jag älskar tikar-ålden    nosade Flisa i rumpan och sen rykte han på axlarna och sa min syster henne kan jag inte vara kär i och struntade i att hon var tik.   


Harry som är lite kräsen på vilka som får vara nära, la sig utan problem nära nära Flisa som glatt lagt sig på hundbädden och tuggade ben.


Någon lugnande inverkan på vovvarna har Flisa för att citera Andreas: "hm det är lugnare hemma med TRE hundar än när pojkarna är själva?"


Ett fel har dock Flisen (ni vet även solen har sina fläckar?): hon tokskäller när hon ska ut genom dörren så det gäller att vara lite smidig när man ska ut på kvällskvisten och kissa henne så hon inte väcker upp grannskapet.


Kort konstaterat, att vakta lilla Flisan är inte direkt jobbigt dock får man vakta Isak som tror att alla svarta hundar är Error och behandlar dem därefter dvs inte helt schysst inte för att Flisa verkar bry sig nämnvärt men hon tycker inte att buset är lika kul som Error.


Fast huvaligen man börjar inse att tiden går, första gången jag vaktade Flisa var nog 2004? då var hon liten valp (eller typ 4-6 månader) och nu när jag satt och klappade henne igår såg jag hon har massa grå strån under hakan, håller Flisa på att bli gammal? Hon måste alltså vara minst 6 år och jag tycker att hon är typ unghund...

 
 
Ingen bild

Lena & Flisa

16 mars 2010 22:21

Kul att läsa mer om Flisas vistelse hos er :-)! Är så otroligt tacksam för alla gånger ni har ställt upp som hundvakt! Mina hundar har alltid haft en tendens att bli grå tidigt, Flisa har just fyllt 6... Och inte skäller hon särskilt mycket hemma! Å andra sidan får ni vara glada att hon inte biter er i benen... Det gör ont!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 29 januari 2016 13:54

Säg den som inte lär sig av sina misstag! Ställde klockan och tog mig ner på stranden till 09:00 och ett pass Bodybalance. Lika stel i Thailand som i Sverige men miljön är oslagbar. Tillbaka på hotellrummet skulle man kunna tro att alla vaknat...

Av Erica - 28 januari 2016 13:53

Planen var att kliva upp och vara med på BodyBalance på stranden vid 09:00. Ingen vaknade före 10:00... Trötta?japp! Snabbfrukost som vanligt ett stort utbud men ganska lite som vi äter till frukost. Nudlar nja... Juice fanns i mängder av all...

Av Erica - 26 januari 2016 11:43

Vi hade betalat extra för mer benutrymme. Våga vägra sardinburk! Lätt värt det. Lounge innan flyget avgick där vi kunde ta det lugnt och fika samt ladda plattorna. På planet ingick allt inklusive chips/godis och all dryck. Mkt bekvämt och maten var g...

Av Erica - 25 januari 2016 09:05


Som sagt för att slippa stress valde vi att fara ner en dag i förväg. Vi valde att bo på Radisson Blu Arlandia. Ett perfekt hotell för barnfamiljen. Ett litet men hyfsat utrustat gym som jag var i både söndagkväll och måndagmorgon. (Mkt stillasittand...

Av Erica - 24 januari 2016 15:40

Efter förra årets flygstrejk i samband med vår resa till London, tog vi det säkra för det osäkra och valde att åka ner en dag innan flyget till Thailand ska lätta från Arlanda. Det var nog tur för ingen enkel resa som inte SJ kan strula till!...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards