Flatcoated

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Erica - 23 mars 2011 20:38

Här går allt sönder.... först körde Isak in kortet till dekodern i blueray-spelaren tillsammans med en dvd-skiva. Sen rasade ugnen på 60 minuter stiger inte temperaturen över 200 grader (jädra rusta-skit-ugn som satt i huset när vi flyttade in den höll i 5 år... säger allt om den kvalitén) och sen rasade min kamera.


Kameran hade vi tagit en extra försäkring på så att få den lagad/ny kostar bara 200 kronor (garantin har gått ut då den är gammal), hoppas hoppas att de byter ut den den är inte fräsch.


Spis däremot kommer gräva ett stort håll i plånboken för naturligtvis faller jag för en dyr spis. Typiskt Å andra sidan ska den förhoppningsvis vara av bättre kvalité och hålla längre samt att den har en del fiffiga funktioner jag gillar som att plåtarna går på skenor.


Annars så rullar det mesta på här - Elias är en väldigt lättsam liten bebis som är förnöjd med det mesta om han bara får vara med och då helst i famnen. Han har börjat jollra små ljud och han låter bara för gullig. Bäst är ändå att han nu två nätter i rad har sovit i spjälsängen!!! Provade lägga honom där iförgår natt då han var så trött och sov i min famn när vi gick upp för att sova och se på tusan det gick! Sen sov han där även efter ammningar så himla bra. Vi är nöjda så länge det fungerar.


Dessutom somnar båda pojkarna nästan samtidigt för natten nu - Isak somnar mellan 19.00-19.30 och efter det ammar jag Elias som då också somnar för kvällen. Grymt skönt.


Mindre skönt är att Isak har samma tidiga morgnar som förra våren. Dock har han i alla fall sovit till framemot sju nu två dagar då vi skippat lunchvilan igen. Hoppas det var därför han vaknat så tidigt och att det inte bara var en tillfällighet för det är fasen inte kul att kliva upp vid 05.00


Elias han är inte så brydd över ljuset och sover till framemot 8.00-9.00 han. Sjusovaren!


Så som summering: VÅREN är här och det är ljust och plusgrader ute - barnen är snälla och sover och friska (peppar, peppar) och jag mår bra (har dock dåligt samvete för mitt pluggande i helgen ska jag ta tag i det igen). Gillar livet just nu!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards