Flatcoated

Alla inlägg under januari 2009

Av Erica - 29 januari 2009 21:44

Det här var ju ännu roligare än vad jag trodde. Jag trodde att det var middag och en teaterföreställning men Andreas kom upp till datarummet och jag visade inbjudan för honom och han konstaterade att det där är väl en såndär föreställning som har en mordgåta som man löser medan man äter middag?


Efter lite googlande:


Mord till bords

Produktionsår 2007.

Profilteatern erbjuder en unik föreställning! I samband med en trerätters-middag bjuds publiken på rafflande underhållning med spänning, skratt och sång. Denna första version av Mord till bords spelas inte längre offentligt, men går att beställas av restauranger, krogar, företag och teaterföreningar. Föreställningen är även perfekt för privata fester!


Föreställningen är en mordgåta som pågår under tiden gästerna/publiken intar en trerätters middag. Mord till bords är en burlesk underhållningsform som Profilteatern importerat från Skottland. En mordhistoria växer fram mellan rätterna. Våra fyra skådespelare spelar på scen och bland er middagsgäster där viss interaktion och improvisation kommer att ske. Middagsgästerna bildar lag vid olika bord. Med hjälp av ledtrådar kan lagen, kanske, lösa mordgåtan vid middagens slut.


så inser jag att han har ju rätt! Det har jag ju alltid velat gå på och chansen att Andreas skulle vilja gå på det är sååå liten så jag har inte lagt så stor energi på att hitta någon sådan teater här i Umeå men tada! Nu får jag ju chansen måste bara hitta en barnvakt den dagen då Andreas jobbar eftermiddag men det borde nog gå med nästan en och en halv månad bort så finns tid att leta!



Av Erica - 29 januari 2009 21:27

Gick in på min jobbmail för att kolla några saker och visst kan man inte annat än att bli glad när man hittar denna inbjudan i sin brevlåda?


Visst känner du att just du är värd en extra uppskattning, att evakuering, flytt, bussresor, takras, provisoriska lokaler och stolpar i taket är en extra arbetsinsats som är värd att belönas, i alla fall lite grann!


Det tycker vi också!



    Du är välkommen till middag och teater!



    "Mord Till Bords"

    tisdag 17/3 kl. 18.00


                                        Plats: Scharinska villan


      Meny:

      Förrätt: Gubbröra med tunnbröd och Västerbottensost

      Varmrätt: Helstekt oxfilé med rödvinsås & potatisgratäng

      Dessert: Vaniljpannacotta med hallon

      Specialkost kan också ordnas förstås. Meddela vid anmälan


OSA till din rektor senast 13/2

anmälan är bindande

Med hopp att du vill dela denna kväll med oss

Ulrika och Pian

Av Erica - 28 januari 2009 22:14

Målet var ju träna två gånger per vecka. Hade som plan att prova på vattenträning för att det ska vara snällt mot otränade kroppar. Så efter Forslunda träning med Error for jag iväg till Hemgården (ligger på Storgatan så det är på vägen hem) och passade på att vara med på ett pass vattenträning.


Bassängen är till för rehabträning och har 33-gradigt vatten och är den enda bassängen i huset så det är väldigt lugnt och stillsamt mot ex IKSU eller Simhallen. Rent estetiskt är det väldigt vacker i själva bassängrummet med utsikt ner mot älven. OM jag vore miljonär är det något sånt jag skulle vilja ha hemma!


Passet då? Jag tyckte det var svårt att få upp pulsen ordentligt. Många pass med ren styrka och inte så mkt kondition var kanske en-två låtar med ordentligt flås och ändå försökte jag ta i så det knakade. Måste kanske få bättre teknik? Fick lite tips av mina arbetskompisar som är vana vattengympa-deltagare på hur det ska bli jobbigare.


Dock var vi väldigt lagom grupp på kanske 10 stycken och det är gott om duschar på hemgården så det gick fort att ta sig hem efteråt. Nästa pass blir på lördag med spinning och bodypump igen, garanterat pulshöjning på spinningen!

Av Erica - 28 januari 2009 21:19

Error har ju varit alldeles disträ och ganska knepig emellanåt på träningarna så jag hade inte alltför höga förhoppningar när vi for till Forslunda för inomhusträning (dvs trångt) och många okända roliga flatar. Döm om min förvåning när han FUNGERAR nästan som vanligt! Två snabba utflykter under hela timmen och hög koncentration. Jisses vad glad jag var när jag for där ifrån.


Vi körde först lite fot själva och nu sitter postitionen med förbehållet att Error kör med kontakt med bogen mot mitt ben istället för att titta, vet inte om jag ska ha han och titta eller nöja mig som det är och få risk för neddrag för trängning?


Testade att lägga ihop momentet läggande under gång (aldrig gjort tidigare) och han klockade det! Pang i backen från fotgående och inga hjälper. SÅ duktig!


Började istället greja lite med ställandet under gång och trixa lite med själva ställandet har inte riktigt bestämt mig hur vi ska lära in det men jag testade olika sätt att få Error att stå.


Hopp över hinder är nästan färdigt nu, lite grann finputs med avslutet bara så är jag nöjd men det är inte långt borta.


Platsliggning körde vi två minuter med några återgångar, tog en ytterkant men han låg lugnt och stilla och tittade bara när en annan hund reste sig.


Jag ledde också några gruppövningar som alla deltog i - där gjorde Error en riktigt bra grej! Vi skulle köra inkallning genom gruppen och jag hade lämnat honom och gått genom gruppen förbi alla hundar när det dröste in ett gäng människor (Forslunda är ett naturbruksgymnasium) som var intresserade av att ev börja på skolan nästa år i träningssalen och Error satt kvar och när jag ropade sprang han glatt genom hundgruppen direkt till mig.


Kort sagt jag var så himla glad när jag for Error var en pärla och var helt med mig. PUSSGURKAN!

Av Erica - 27 januari 2009 10:04

Lilleman och hans pappa har varit på bvc och haft sex-månaders kontroll. Nu är han en stor kille!


Han är 69,5 cm och väger 8,5 kg. Ett snäpp över både viktkurvan och längdkurvan.


Sprutorna var inte roliga... trots Embla-plåster gjorde prevenarsprutan jätteont när de sprutade in innehållet. Men tyvärr är det ju så att allt inte kan vara smärtfritt det är ju värt det att slippa dumma barnsjukdomar.

Av Erica - 25 januari 2009 19:19

Fem busiga flatar, en glad terrier och en massa snö! Full fart medvetslös från början och det såg ut som ett jordskred dragit fram där vi pulsade i djupsnön. Error är käääääääääär i sin syster... Han ägnade en stor del av promenaden åt att flörta med Ixa mer eller mindre snyggt. Vi fick vara arga på han en del men annars var promenaden jättetrevlig. Det är så mkt roligare att gå när man har sällskap och vi gick omväxlande i djupsnön och omväxlande på spår. Sen kom vi på den briljanta idéen att fota alla hundar sittande samtidigt. Tänkte först att det borde var lite av ett "mission impossible" MEN på första försöket satt alla och jag tror Linda hann ta 6-7 bilder innan Ixa fick nog och reste sig. Alla hundarna tittar dessutom åt samma håll. Foto-uppdraget var klart på 3-4 minuter! Imponerande.


 


 Från vänster sitter: Error, Harry, Ixa, Julia, Nellie och Lava.

Av Erica - 25 januari 2009 19:18

vi hittade inte Ozzy på vår promenad MEN tack och lov gjorde någon annan det så nu är Ozzy tillbaka med sin matte och husse och mår bara gott! Skönt!

Av Erica - 25 januari 2009 11:46

Lägger in en efterlysning om en hund som försvunnit i byn. Det är alltså inte min hund men jag hoppas att den återfinns snart. Jag och M ska ju ut och gå i Bussjö skogen vid 13.00 så då tänkte jag att vi går på andra sidan vägen mot vad vi brukar så kanske vi hittar spår/hunden om vi har tur.


EFTERLYSNING



Namn: Ozzy
Ras: Retrieverblandras, lik en golden.
ID-Märkt: Ja
Hemort: Västra Stöcksjö Umeå
Kontaktperson: Magnus (ägaren) eller mig.
Telefon: 09046725 (ägaren)
Mobil: 073-8117986 (ägaren)
Mobil: 0738002621 (mig)
Email: marlenestr@gmail.com


Försvann från: Åsarväg Västra Stöcksjö, Umeå.  Strax innan klockan 11 Lördagen den 24e Januari!

Övrigt:
Försvann bara några hundra meter från gården. In i en skogsdunge. Nära södergående E4an. Efter Åsarväg i Västra Stöcksjö.
Han är en snäll kastrerad hund som älskar både hundar och människor. Skäller mycket men är supersnäll! 

Har ni sett eller hört något så hör av er! Polisen är kontaktad så dit går det också att höra av sig! Telefon nr 11414







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards