Flatcoated

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Erica - 6 mars 2009 23:11

Har anmält mig och Error till kurs! Kursen jag går för E-K är slut snart och lite blåslampa behöver jag för att komma till skott med träningen.


SÅ först hittade jag en apellkurs-spår som gick i UBHK:s regi men dagen efter fanns ju detta som var så mkt bättre!


Bruksförarkurs-apellklass

Bruksförarkurs-apellklass 
Umeå Brukshundklubb satsar under 2009 på attt öka intresset för att tävla bruks. Kraven på ditt engagemang och egen träning mellan kurstillfällena kommer att vara höga. Målet är att starta i apellklass spår och uppnå uppflyttningspoäng vid kursens avslutning. 
Kursperiod: mars - september 2009. 
 
Det låter väl som en god idé?


Error gillar i alla fall att kravet på träning emellan är högt! Han gillar att träna och gärna i mängder!


Av Erica - 6 mars 2009 10:50

Idag har jag, Error och Isak varit ute på finbesök i Tavelsjö! Efter många om och men och ombokningar och så vidare kom i alla fall vi tre iväg (det var möten, läkarbesök och sjukdomar som stoppade resten av sällskapet).


Vi började med en timmes långpromenad i skogen så hundarna fick rusa av sig. Error han fick känna på hur det är att vara minst han, Ikaros tyckte att E skulle hålla sig på mattan och det var med skräckblandad förtjusning han försökte få igång gulingen.


Det var en jättefin promenadslinga där det gick jättebra att gå med barnvagnar (Andrea´s baby fick också åka vagn), lite oplogat i början men avundsjuk är jag vill också ha en slinga där hundarna kan rusa fast jag har barnvagnen med mig.


Väl tillbaka fikade vi, Isak åt mat och busade runt på golvet och tror ni jag fick se lillan vaken? NÄ - hon sov glatt i de tre timmar som jag var och hälsade på, hon vaknade precis när jag skulle fara för att äta. Hon är NU lika stor som Isak var när han föddes, 53cm och väger som Isak när han for från BB 3700gram. Det känns JÄTTELÄNGE sen bebis var så liten, hon var så näpen och nätt. Kanske ska hon heta Alicia men det är inte bestämt.


isak som nu är STOR kille tog med sig lite av sina babykläder och sitt babygym. Babygymmet som han fått av mammas kusinbarn Elin (månne det bli Isaks tremening? någon som har koll på det här med släktband?) har han haft jätteroligt med men nu är han stor nog att gå på egna upptäckslekar så nu får en ny bebis ha kul med det istället!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Löpartävlingar

2012:

 

29/5 Blodomloppet 5 km: 29,48 minuter

1/9 Tjejmilen 10 km:1,07,58

9/9 Umemilen 10 km:1,03,56

Mål med min löpning 2012

Löpning:

 

1. Gå ner till viktmål 2 så jag kan börja springa utan vara rädd för benhinnor mm.

2. Springa blodomloppet 5 km i slutet på maj under 30 minuter.

3.  Springa Nydala runt utan att stanna och under timmen.

4. Springa milen under timmen.

Viktmål 2012

Viktmål:

 

1. Elias inskrivningsvikt

2. Isaks inskrivningsvikt

3. Halvvägs

4. Vikten innan graviditeterna

5. Vikten jag hade när jag red som mest

.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards